onsdag den 26. november 2008

Flash-fotografering















Så var det endelig tid til at finde ud af, hvordan min flash i grunden fungerede. Hvad med lukketider, blændetal og flash-udladninger, indgang/udgangsvinkler for lys m.m.? Mine hidtidige forsøg med flash fotografering har været med skiftende "held", da jeg ikke tidligere havde sat mig ordentlig ind i teorien bagved. Heldigvis kunne Jens fra fotoklubben gøre noget ved dette, og agerede samtidig model for de første forsøg. Der er her udelukkende brugt én lyskilde: enten min Nikon SB-600 flash eller en studie softbox samt reflektor - simpel opsætning men med absolut tilfredsstillende resultat. Fik efterfølgende også undervisning af Lars B - super! Har fået mange inputs, der skal arbejdes videre med i den kommende mørke tid ;o)


























Ingen kommentarer: